תאונות עבודה

חלק לא מבוטל של התאונות נגרמות במסגרת העבודה.

משרדו של עורך הדין גל מגן מתמחה בתחום נזקי גוף ותאונות עבודה משנת 2007, הינו חבר בוועדת הנזיקין של לשכת עורכי הדין ולמשרדו מאות לקוחות מרוצים.

המוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה, אם התאונה ארעה תוך כדי עבודתו של הנפגע ועקב תנאי עבודתו.
תאונה תוכר גם כתאונת עבודה אם האדם נפגע בדרכו מביתו לעבודתו או מדרכו מעבודתו לביתו, למעט במקרים בהם התאונה התרחשה לאחר סטייה של ממש מהדרך הרגילה של הנפגע לביתו או לעבודתו.
במידה ותאונה הוכרה כתאונת עבודה, זכאי הנפגע לתשלום דמי פגיעה עבור 91 הימים הראשונים מיום לאחר מועד הפגיעה, זאת בכפוף להמצאת תעודות רפואיות לנפגע בעבודה והיעדרות מעבודה בתקופה זו. לאחר תקופה זו בה נעדר העובד מעבודתו, יש לבחון באם נותרה נכות, זמנית או צמיתה, בגין התאונה.
במידה ובתקופת הנכות הזמנית, העובד היה מחוץ למעגל העבודה ולא הייתה לו הכנסה נוספת מעסק או משלח יד, הנפגע זכאי להיות מוכר כנכה נזקק ומשכך תחושב נכותו הזמנית בתקופה זו בשיעור 100%.
העובדה שאדם שב לעבודתו אינה מונעת ממנו קבלת הגמלה כפי שנקבע בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.
קביעת נכות בשיעור שבין 9% ל- 20%, יהא זכאי למענק חד פעמי. בעת קביעת נכות בשיעור 20% ומעלה, יהא הנפגע זכאי לקצבת נכות במשך כל חייו, גם אם שב למעגל העבודה.
במידה וחלילה אדם נפטר בשל תאונת עבודה, זכאים תלוייו לקצבת תלויים.
על מנת שהנפגע יזכה בקבלת מלוא הפיצוי המגיע לו בגין תאונת העבודה שעבר ישנה חשיבות מכרעת לבחירת עורך הדין שילווה אותו בתהליך שגם אם על פניו נראה פשוט הדרך לקבלת הפיצוי עשויה להיות מורכבת ביותר. מעבר ליחסי האמון הנרקמים בין עורך הדין ללקוח, על עורך הדין להתמחות בתחום נזקי גוף וביטוח לאומי ועדיף שיהיה בעל ותק רב בתחום.
ישנה חשיבות רבה להקדמת הייעוץ עם עורך דין מתמחה בתחום נזקי גוף ככל הניתן בסמוך לתאונה שכן להדרכה והכוונה נכונה כבר בתחילת התהליך ישנה תרומה רבה לבניית התביעה באופן שיביא לפיצוי מקסימאלי.

נקודות ראשונות וחשובות בעת מעורבות בתאונת עבודה:

לפנות לטיפול רפואי מוקדם ככל הניתן.

לדאוג שבתיעוד הרפואי יצוינו כל התלונות הרפואיות.

לדאוג לקבל בכל ביקור אצל גורם רפואי סיכום של אותו הביקור.

למלא הודעה על פגיעה בעבודה אצל המעסיק (טופס בל250) והבאתו לרופא המטפל.

לדאוג לקבלת תעודה רפואי לנפגע בעבודה.

ייחודו של משרדו של עורך הדין גל מגן הינו בשירות אישי, מהיר, מקצועי ואמין ונשמח לשרת אתכם על הצד הטוב ביותר.